Opbygning af viden
Vores holistiske tilgang gennemsyrer hele den måde vi planlægger og udfører vores vidensopbygning og analyseproces på for at kunne rådgive vores kunder på det bedst mulige grundlag omkring forretnings-, produkt/mærke-, butiks/hylde- eller kommunikationsoptimering.
Hos AIM Create sammenligner vi opbygning af viden med den samme proces som, når du bygger et nyt hus. Helt afgørende er det, at du bygger din viden op og tager dine beslutninger på et solidt fundament:
Det første videnstrin er, hvorvidt du kender din kategoris DNA og forstår driverne og barriererne i kategorien, samt om købet er drevet af, hvad der sker i butikken, eller om det mere er drevet af forbrugerbehov og -præferencer i selve brugssituationen.
Det næste videnstrin er at forstå shopperen og/eller forbrugeren, fx. hvordan tages beslutninger i butikken, og hvilke occasions og målgrupper er afgørende i kategorien?
Vores anbefalinger og rådgivning kan sammenlignes med husets tag, som bygges på toppen, hvor vi hjælper med at optimere og implementere dit fokus på, hvordan produkt, hylde, emballage og kommunikation etc. skal udformes. Dette videnstrin har perspektivering af dine analyseresultater i fokus, således at dine analyser kommer til at leve i organisationen.
